A morák ősi faj, az idők kezdetétől jelen voltak, és együtt fejlődtek az emberiséggel. A középkori boszorkányüldözések során a faj nagy részét vámpírként elpusztították. A morák valóban mutatnak hasonlóságot a legendák vámpírjaival: képtelenek elviselni a napfényt, ennél fogva sápadtak. Emberi életerővel táplálkoznak, amit azonban nem a vér útján, csupán érintéssel, tisztán szívnak el áldozatuktól, aki ebbe nem hal bele, csupán néhány órás gyengeséget, émelygést érez. Egy mora emberként táplálkozik, és képes akár éhen is halni, de ahhoz, hogy az emberekénél sokkalta jobb érzékszerveit, tíz emberrel felérő erejét és elképesztő gyorsaságát megőrizze, legalább hetente egyszer táplálkoznia kell egy emberből, metamorfból vagy telepatából. Mora nem képes elszívni másik mora energiáit.
Egy mora átlagosan négyszáz évig él. Ez alól van kivétel: ha egy mora rendszeresen, legalább két-három havonta elveszi egy áldozata teljes életerejét (ebbe az áldozat természetesen belehal) akkor néhány év alatt a felhalmozódott életerő, energia halhatatlanná teszi őt. Nincs kizárva, hogy a morák életkora így is behatárolt, ám erre mindeddig nem látott napvilágot semmiféle bizonyíték. A legidősebb élő mora a jelenleg mintegy háromezer - kettőszáz éves Hector, a királynő konzulja.
Ha a mora betölti a négyszázadik életévét, és a halhatatlanság útját választja, talán a megélt idő, talán a felhalmozódott életenergia miatt, kialakulnak benne bizonyos képességek. Ezekkel együtt természetesen megmaradnak az eddigi, minden morára jellemző tulajdonságaik is. Életkorra lebontva a képességek és a következőképpen alakulnak ki:
400-500 év: Regeneráció. Az ilyen idős morák képesek gyógyítani önmagukat. A folyamat önkéntelen, és nagyon erős. Akár egy lézervetőtől eredő sérülést, végtag amputációját is képesek helyre hozni. Ha egy mora eléri ezt a kort, csak egy másik, nála idősebb mora vérével vagy a feje levágásával lehet elpusztítani.
900-1000 év: Mérgező vér. Egyértelmű: a mora vére önmagán kívül minden élőlényre mérgező lesz. Ez a méreg a korral erősödik, tehát egy ezeréves mora vére még nem feltétlen halálos egy kétezer éves morára, de fordítva mindenképpen az. Kedvelt harcmodor az idősebb morák között, hogy egy hagyományos, acélpengéjű tőrrel ejtenek sebet magukon, és egyetlen, mérgező karcolással végeznek ellenfelükkel.
1600-1700 év: Árnyékba olvadás. Talán a morák legrejtélyesebb képessége. Ennyi idősen képessé válnak beleolvadni, eggyé válni az árnyakkal. Ezáltal akár utazhatnak is, árnyéktól árnyékig, észrevétlenül, de el is rejtőzhetnek. Maga a sötétség válik a mora fegyverévé. Ilyenkor a fény a legnagyobb veszély számukra: árnyékként tökéletesen sebezhetetlenek, de senki sem tudja, mi történik, ha egy óriási villanás akár csak egy másodpercre is, de megszüntet minden árnyékot... Emellett természetesen a lézer is egyfajta fénynek számít, de kérdés, vajon hová célzol? Melyik árnyék rejti az ellenfeled...?
2200-2300: Nekromancia. A régi, földi vallásokból és hiedelmekből ismert zombik teremtését takarja ez a képesség. A mora képes a saját életerejével feltölteni egy halottat, és ezáltal ha az elméjét és a lelkét nem is, de a testét élővé varázsolni. A zombi tökéletesen követi teremtője parancsát, és legfeljebb két hétig marad használható. Friss halottból támasztott zombi esetleg egy kicsit tovább. Egy mora két zombit képes tökéletesen az uralma alatt tartani. Ha egy harmadikat is teremt, mindhárom nehezen irányíthatóvá, szófogadatlanná válhat.
3000-3100: A fény ura. Ebben a korban a mora képessé válik a napfénybe lépni. De nem csak elviselni, hanem irányítani is megtanulja azt: manipulálhatja, ami útján akár láthatatlanná is válhat, de égető sugárnyalábbá is változtathatja, ha épp arra van szüksége. Ezt a képességet a morák közül egyedül Hector birtokolja.
Bármilyen, halhatatlan mora karakter indításához adminisztrátori engedély szükséges!
A morák a Holdon élnek, ahol a nap rájuk káros fényeit a kupolaváros védőburka kirekeszti, így akár nappal is az utcára léphetnek. Persze pár mora más utat választott, de őket általános lenézés és félelem övezi a Földön csakúgy, mint a Marson. A morák királynője Amets. Az uralkodót erő alapján választják, és bárki kihívhatja párbajra, de ő dönthet úgy, hogy maga helyett, mintegy bajnokként az első harcosát és védelmezőjét, a preatort állítja ki. A preator messzemenőkig hűséges az uralkodóhoz, és bármit megtesz a parancsára. Az uralkodó védelmezője és ítélet-végrehajtója, bérgyilkosa egy személyben. Nála magasabb rangban a morák között csak a konzul áll, a királynő legfőbb tanácsadója.
Edit: Az összefonódás
Ez a szó a két mora között létrejövő különleges kapcsolatot takarja. Ennek két fajtája van. Az első, mely során egy idősebb mora egy nála fiatalabbat a tanítványává fogad, igen elterjedt. Ilyenkor a mester részesül a tanítvány minden eddigi tapasztalatából, és hatalmat is nyer fölötte: a tanítványnak ettől kezdve kötelessége engedelmeskedni a mesterének. ez egyfajta belső kényszer, nem tud ellenállni neki. A mester ettől fogva mindig tudni fogja, hol van a tanítványa, bárhol legyen is, magához hívhatja, és a tanítvány ezt hallani, érezni fogja, és azt is megérzi, ha valamilyen erős érzelem, például félelem, fájdalom, kitörő öröm keríti hatalmába a tanítványát. Ha a mester már valaki más tanítványa, akkor klánról beszélhetünk. Egy klánban nem kell minden nála idősebb morának engedelmeskednie az adott befogadottnak, de a saját mesterének és a klán legöregebb tagjának igen! A tanítvány védelmet és a mester tudásának átadását várja ilyenkor, valamint a klán tagjává válhat.
Az összefonódásnak ez elterjedt, már-már hétköznapi módja. Azonban ha egy kölcsönös táplálkozás során a mester megengedi a tanítványnak, hogy ő is láthassa a mester tapasztalatait, emlékeit, akkor különleges kapcsolat jön létre. Ez , ellentétben az összefonódás másik fajtájával, csak akkor jöhet létre, ha a mester beleegyezik! Erőszakkal ez a kapcsolat nem hozható létre. Ilyenkor az engedelmesség eltűnik, a tanítványnak többé nem kell engedelmeskednie a mesterének. Egyenrangúvá válnak, már mindketten ösztönösen tudják, hol jár a máris, sőt, valamivel jobban érzik is a másik érzelmeit, hangulatait, legyenek bármilyen távol egymástól. Ez a kapcsolat annyira elmélyülhet, hogy akár az egyik fél fizikai sérülései is megjelenhetnek a másikon, sőt, még az is előfordulhat, hogy az egyik halálával a másik életének is vége szakad. Kihangsúlyozom, nem telepátiáról van szó: üzeneteket közvetíteni nem képesek, csakis és kizárólag hívni egymást. Nem egymás gondolatait, csakis az érzelmeit érzik.
Játéktechnikailag a mestert vagy a tanítványt a "Család" pontban kell feltüntetni, és ez lehet akár NJK is (persze, ha valaki már igényelhet) de erre is jó a karakterpiac, bármikor kérhetitek társaitokat, hogy készítsenek nektek mestert, tanítványt. Természetesen két, már létező karakter között is létrejöhet a kapcsolat. Ha valaki klánt akarna alapítani, az bizony engedélyköteles.
Egy mora átlagosan négyszáz évig él. Ez alól van kivétel: ha egy mora rendszeresen, legalább két-három havonta elveszi egy áldozata teljes életerejét (ebbe az áldozat természetesen belehal) akkor néhány év alatt a felhalmozódott életerő, energia halhatatlanná teszi őt. Nincs kizárva, hogy a morák életkora így is behatárolt, ám erre mindeddig nem látott napvilágot semmiféle bizonyíték. A legidősebb élő mora a jelenleg mintegy háromezer - kettőszáz éves Hector, a királynő konzulja.
Ha a mora betölti a négyszázadik életévét, és a halhatatlanság útját választja, talán a megélt idő, talán a felhalmozódott életenergia miatt, kialakulnak benne bizonyos képességek. Ezekkel együtt természetesen megmaradnak az eddigi, minden morára jellemző tulajdonságaik is. Életkorra lebontva a képességek és a következőképpen alakulnak ki:
400-500 év: Regeneráció. Az ilyen idős morák képesek gyógyítani önmagukat. A folyamat önkéntelen, és nagyon erős. Akár egy lézervetőtől eredő sérülést, végtag amputációját is képesek helyre hozni. Ha egy mora eléri ezt a kort, csak egy másik, nála idősebb mora vérével vagy a feje levágásával lehet elpusztítani.
900-1000 év: Mérgező vér. Egyértelmű: a mora vére önmagán kívül minden élőlényre mérgező lesz. Ez a méreg a korral erősödik, tehát egy ezeréves mora vére még nem feltétlen halálos egy kétezer éves morára, de fordítva mindenképpen az. Kedvelt harcmodor az idősebb morák között, hogy egy hagyományos, acélpengéjű tőrrel ejtenek sebet magukon, és egyetlen, mérgező karcolással végeznek ellenfelükkel.
1600-1700 év: Árnyékba olvadás. Talán a morák legrejtélyesebb képessége. Ennyi idősen képessé válnak beleolvadni, eggyé válni az árnyakkal. Ezáltal akár utazhatnak is, árnyéktól árnyékig, észrevétlenül, de el is rejtőzhetnek. Maga a sötétség válik a mora fegyverévé. Ilyenkor a fény a legnagyobb veszély számukra: árnyékként tökéletesen sebezhetetlenek, de senki sem tudja, mi történik, ha egy óriási villanás akár csak egy másodpercre is, de megszüntet minden árnyékot... Emellett természetesen a lézer is egyfajta fénynek számít, de kérdés, vajon hová célzol? Melyik árnyék rejti az ellenfeled...?
2200-2300: Nekromancia. A régi, földi vallásokból és hiedelmekből ismert zombik teremtését takarja ez a képesség. A mora képes a saját életerejével feltölteni egy halottat, és ezáltal ha az elméjét és a lelkét nem is, de a testét élővé varázsolni. A zombi tökéletesen követi teremtője parancsát, és legfeljebb két hétig marad használható. Friss halottból támasztott zombi esetleg egy kicsit tovább. Egy mora két zombit képes tökéletesen az uralma alatt tartani. Ha egy harmadikat is teremt, mindhárom nehezen irányíthatóvá, szófogadatlanná válhat.
3000-3100: A fény ura. Ebben a korban a mora képessé válik a napfénybe lépni. De nem csak elviselni, hanem irányítani is megtanulja azt: manipulálhatja, ami útján akár láthatatlanná is válhat, de égető sugárnyalábbá is változtathatja, ha épp arra van szüksége. Ezt a képességet a morák közül egyedül Hector birtokolja.
Bármilyen, halhatatlan mora karakter indításához adminisztrátori engedély szükséges!
A morák a Holdon élnek, ahol a nap rájuk káros fényeit a kupolaváros védőburka kirekeszti, így akár nappal is az utcára léphetnek. Persze pár mora más utat választott, de őket általános lenézés és félelem övezi a Földön csakúgy, mint a Marson. A morák királynője Amets. Az uralkodót erő alapján választják, és bárki kihívhatja párbajra, de ő dönthet úgy, hogy maga helyett, mintegy bajnokként az első harcosát és védelmezőjét, a preatort állítja ki. A preator messzemenőkig hűséges az uralkodóhoz, és bármit megtesz a parancsára. Az uralkodó védelmezője és ítélet-végrehajtója, bérgyilkosa egy személyben. Nála magasabb rangban a morák között csak a konzul áll, a királynő legfőbb tanácsadója.
Edit: Az összefonódás
Ez a szó a két mora között létrejövő különleges kapcsolatot takarja. Ennek két fajtája van. Az első, mely során egy idősebb mora egy nála fiatalabbat a tanítványává fogad, igen elterjedt. Ilyenkor a mester részesül a tanítvány minden eddigi tapasztalatából, és hatalmat is nyer fölötte: a tanítványnak ettől kezdve kötelessége engedelmeskedni a mesterének. ez egyfajta belső kényszer, nem tud ellenállni neki. A mester ettől fogva mindig tudni fogja, hol van a tanítványa, bárhol legyen is, magához hívhatja, és a tanítvány ezt hallani, érezni fogja, és azt is megérzi, ha valamilyen erős érzelem, például félelem, fájdalom, kitörő öröm keríti hatalmába a tanítványát. Ha a mester már valaki más tanítványa, akkor klánról beszélhetünk. Egy klánban nem kell minden nála idősebb morának engedelmeskednie az adott befogadottnak, de a saját mesterének és a klán legöregebb tagjának igen! A tanítvány védelmet és a mester tudásának átadását várja ilyenkor, valamint a klán tagjává válhat.
Az összefonódásnak ez elterjedt, már-már hétköznapi módja. Azonban ha egy kölcsönös táplálkozás során a mester megengedi a tanítványnak, hogy ő is láthassa a mester tapasztalatait, emlékeit, akkor különleges kapcsolat jön létre. Ez , ellentétben az összefonódás másik fajtájával, csak akkor jöhet létre, ha a mester beleegyezik! Erőszakkal ez a kapcsolat nem hozható létre. Ilyenkor az engedelmesség eltűnik, a tanítványnak többé nem kell engedelmeskednie a mesterének. Egyenrangúvá válnak, már mindketten ösztönösen tudják, hol jár a máris, sőt, valamivel jobban érzik is a másik érzelmeit, hangulatait, legyenek bármilyen távol egymástól. Ez a kapcsolat annyira elmélyülhet, hogy akár az egyik fél fizikai sérülései is megjelenhetnek a másikon, sőt, még az is előfordulhat, hogy az egyik halálával a másik életének is vége szakad. Kihangsúlyozom, nem telepátiáról van szó: üzeneteket közvetíteni nem képesek, csakis és kizárólag hívni egymást. Nem egymás gondolatait, csakis az érzelmeit érzik.
Játéktechnikailag a mestert vagy a tanítványt a "Család" pontban kell feltüntetni, és ez lehet akár NJK is (persze, ha valaki már igényelhet) de erre is jó a karakterpiac, bármikor kérhetitek társaitokat, hogy készítsenek nektek mestert, tanítványt. Természetesen két, már létező karakter között is létrejöhet a kapcsolat. Ha valaki klánt akarna alapítani, az bizony engedélyköteles.
Kedd Okt. 20, 2020 3:33 am by Amets
» Dühöngő
Vas. Dec. 11, 2016 11:42 am by Kabuto
» Vezetőségszidó
Vas. Dec. 11, 2016 11:42 am by Kabuto
» Társoldalak, baráti oldalak
Vas. Dec. 11, 2016 11:41 am by Kabuto
» Ösvények
Pént. Jan. 24, 2014 4:48 am by Nicholas ,,Doctor" McNeal
» Hunter Street
Vas. Szept. 01, 2013 2:37 am by Jack Carthy
» Irodák
Szomb. Aug. 31, 2013 8:59 pm by Joshua Palmer
» Sikátorok
Szomb. Aug. 03, 2013 10:28 am by Nicholas ,,Doctor" McNeal
» Mólók
Szomb. Aug. 03, 2013 1:19 am by Luke Darrow