Minden játéknak kell, hogy legyenek szabályai. Ezeknek a szabályoknak a be nem tartása itt büntetéseket, esetenként időszakos vagy végleges tiltást vonhat maga után!
1.
A netikett szabályai. Mind ismerjük őket, elvileg kellett tanulni informatikaórán (én legalábbis tanultam). Aki nem, lessen utána. De ha valaki tisztelettel közelít a társai felé, erre sincs szükség. A felesleges hisztit, csúnya beszédet játékon kívül, ilyesmit viszont nem szeretjük és nem is toleráljuk.
2.
Ha már csúnya beszéd... Ezt a játéktéren mérték nélkül toleráljuk. De csak a játéktéren! Ezen kívül még a dühöngőben sem! Játéktéren lehet káromkodni, nem kell moderálni magunkat, mindössze annyit kérünk, hogy ezzel a jellel: +18 a posztok felett jelezzétek a felnőtt tartalmakat.
3.
Mindenkinek más a stílusa, másként és más hosszúságúakat ír. Ez nem baj. De mi nem szeretjük a rövid hozzászólásokat, ezért minden játéktéri hozzászólásnak legalább 4-5 sorsnak kell lennie! Ide tartozik, hogy a szerepjátékos jelölések használata (* ~ stb) nem kötelező, kivéve a karakter által mondottak előtt a gondolatjel (-) és helyszínváltáskor annak megjelölése (pl.: //Park//) A hangulatjeleket a játéktéren belül nagyon nem szeretjük.
4.
Egy játékosnak tetszés szerinti mennyiségű karaktere lehet, ezt nem szabályozzuk, bár később, ha a nemek aránya túlzottan eltolódik az egyik irányba, ez még változhat. Mindenkit kérünk, hogy mérje fel a képességeit, és mielőtt új karaktert indítana, győződjön meg róla, hogy azt is olyan színvonalasan tudja játszani, mint az előző(eke)t.
5.
Avatar. Mint tudjuk, ezek azok a képek, amik a nevek mellett vannak. A karakter arca, ha úgy tetszik, ennélfogva összhangban kell lennie a külső leírásával, különben nem tudjuk elfogadni (pl, ha a karakter 18 éves, akkor ne Brad Pitt tavalyi képe legyen az avatarja). A rajzolt, anime-jellegű képeket nem túlzottan szeretjük. Egy avatart, akár híresség, akár nem, csak egy karakter használhat, és a saját karakterének avatarját bárki engedély nélkül cserélheti.
6.
A helyesírás kérdése olyan fontos, hogy külön pontban emelem ki. A rossz helyesírástól személy szerint én a falat kaparom. Mindenkinek van helyesírás-ellenőrzője, ha más nem, Wordben, aki bizonytalan, legyen szíves bekapcsolni, alkalmazni. És itt jegyezném meg: egyelőre! Nem egyenlőre, mert arra én vágok mindenkit, aki ezt így leírja! Ugyanez igaz a pontozásra is: a három pont, az három pont, így: "..." . Több ne legyen!
7.
Egy karakter haláláról csakis és kizárólag annak játékosa dönthet! Extrém esetben pedig (ilyen jellegű kaland, pl Dark Heart) az adminok. Ha valaki túl nagy ostobaságot követ el a karakterével, teszem azt, beront a morákhoz egy Uzival, azt üvöltve, hogy "Most mind meghaltok!", a karakter élete a továbbiakban a játékostársak jóindulatára van bízva, szóval csak óvatosan.
8.
Ha kíváncsi természet vagy és olvasgatod más játékosok írásait, az szép és dicséretes. De amit te így megtudsz, azt a karaktered még nem tudja! Mindenki csak azt a tudást játszhatja ki, amit a karaktere meg tud indokolni! (Egyszer titkos szerelmi kapcsolatba bonyolódott a karakterem egy szerepjátékos oldalon. Másnap már mindenki tudott róla. Na, itt ilyen ne legyen!)
9.
Fontos, hogy a játékot mindkét vagy esetenként minden résztvevő élvezze. Ehhez az kell, hogy mindenki igyekezzen olyat írni, amire reagálni is lehet. Különösen igaz ez a harci jelenetekre. Mutatom. "Előre lendültem, bemostam neki egyet, a földre vittem és addig rugdostam, míg nem nyöszörgött." Ez rossz. "Előre lendültem, és megpróbáltam megütni őt, hogy aztán a földre vihessem." Ez pedig így jó. Erre kéretik fokozottan odafigyelni! Ha a rendszer működik, így marad, de szükség esetén lehet, hogy behozzuk a harci erőket, karakterekre lebontva, de ne akarjátok ezt tőlünk, mert mérgesek leszünk. Ami még ide tartozik: nem szeretjük a túlzottan erős karaktereket. Ha szuperhőst akarsz, aki repül, lézert lő a szeméből, megemel egy kamiont és lepattannak róla golyók, ismerek néhány remek képregény-adaptációval foglalkozó oldalt. Ennek itt sajnos nincs helye.
10.
Fejlődés, NJK, új dolgok, ilyesmik.
Tehát, nem lehet azért itt sem mindent. Ha valaki új holmit szeretne, esetleg egy NJK-t (Nem Játékos Karakter, akit a játékos irányít, de nincs előtörténete, és legtöbbször köze van a játékos egy elfogadott karakteréhez, vagy azt, hogy a képességei fejlődjenek (erre főleg fiatal metamorfoknál van lehetőség, akiknek még kis mértékben változhat az átváltozott alakjuk [nagyobb fogak, egy-két plusz karom, stb.] valamint természetesen a telepatáknál és a telepata képességekkel bíró Gyűjtőknél). Ide tartoznak tehát mindazon változások, fejlődések, amik az előtörténetben nem szerepelnek.
A dolog menete a következő: az a karakter, amelyik eléri a száz kreditet, igényelhet tőlünk ilyesmit, és mi eldöntjük, hogy megkaphatja-e. Ezután már ötven kreditenként fogadunk el újabb igényléseket. Soknak tűnhet az első lépcső, de ez kizárja a nem túl kitartó játékosok túl gyors fejlődését, és tapasztalatból mondom, hogy nem tart túl sokáig elérni ezt, legfeljebb két-három hónap, ha valaki közepesen aktív.
1.
A netikett szabályai. Mind ismerjük őket, elvileg kellett tanulni informatikaórán (én legalábbis tanultam). Aki nem, lessen utána. De ha valaki tisztelettel közelít a társai felé, erre sincs szükség. A felesleges hisztit, csúnya beszédet játékon kívül, ilyesmit viszont nem szeretjük és nem is toleráljuk.
2.
Ha már csúnya beszéd... Ezt a játéktéren mérték nélkül toleráljuk. De csak a játéktéren! Ezen kívül még a dühöngőben sem! Játéktéren lehet káromkodni, nem kell moderálni magunkat, mindössze annyit kérünk, hogy ezzel a jellel: +18 a posztok felett jelezzétek a felnőtt tartalmakat.
3.
Mindenkinek más a stílusa, másként és más hosszúságúakat ír. Ez nem baj. De mi nem szeretjük a rövid hozzászólásokat, ezért minden játéktéri hozzászólásnak legalább 4-5 sorsnak kell lennie! Ide tartozik, hogy a szerepjátékos jelölések használata (* ~ stb) nem kötelező, kivéve a karakter által mondottak előtt a gondolatjel (-) és helyszínváltáskor annak megjelölése (pl.: //Park//) A hangulatjeleket a játéktéren belül nagyon nem szeretjük.
4.
Egy játékosnak tetszés szerinti mennyiségű karaktere lehet, ezt nem szabályozzuk, bár később, ha a nemek aránya túlzottan eltolódik az egyik irányba, ez még változhat. Mindenkit kérünk, hogy mérje fel a képességeit, és mielőtt új karaktert indítana, győződjön meg róla, hogy azt is olyan színvonalasan tudja játszani, mint az előző(eke)t.
5.
Avatar. Mint tudjuk, ezek azok a képek, amik a nevek mellett vannak. A karakter arca, ha úgy tetszik, ennélfogva összhangban kell lennie a külső leírásával, különben nem tudjuk elfogadni (pl, ha a karakter 18 éves, akkor ne Brad Pitt tavalyi képe legyen az avatarja). A rajzolt, anime-jellegű képeket nem túlzottan szeretjük. Egy avatart, akár híresség, akár nem, csak egy karakter használhat, és a saját karakterének avatarját bárki engedély nélkül cserélheti.
6.
A helyesírás kérdése olyan fontos, hogy külön pontban emelem ki. A rossz helyesírástól személy szerint én a falat kaparom. Mindenkinek van helyesírás-ellenőrzője, ha más nem, Wordben, aki bizonytalan, legyen szíves bekapcsolni, alkalmazni. És itt jegyezném meg: egyelőre! Nem egyenlőre, mert arra én vágok mindenkit, aki ezt így leírja! Ugyanez igaz a pontozásra is: a három pont, az három pont, így: "..." . Több ne legyen!
7.
Egy karakter haláláról csakis és kizárólag annak játékosa dönthet! Extrém esetben pedig (ilyen jellegű kaland, pl Dark Heart) az adminok. Ha valaki túl nagy ostobaságot követ el a karakterével, teszem azt, beront a morákhoz egy Uzival, azt üvöltve, hogy "Most mind meghaltok!", a karakter élete a továbbiakban a játékostársak jóindulatára van bízva, szóval csak óvatosan.
8.
Ha kíváncsi természet vagy és olvasgatod más játékosok írásait, az szép és dicséretes. De amit te így megtudsz, azt a karaktered még nem tudja! Mindenki csak azt a tudást játszhatja ki, amit a karaktere meg tud indokolni! (Egyszer titkos szerelmi kapcsolatba bonyolódott a karakterem egy szerepjátékos oldalon. Másnap már mindenki tudott róla. Na, itt ilyen ne legyen!)
9.
Fontos, hogy a játékot mindkét vagy esetenként minden résztvevő élvezze. Ehhez az kell, hogy mindenki igyekezzen olyat írni, amire reagálni is lehet. Különösen igaz ez a harci jelenetekre. Mutatom. "Előre lendültem, bemostam neki egyet, a földre vittem és addig rugdostam, míg nem nyöszörgött." Ez rossz. "Előre lendültem, és megpróbáltam megütni őt, hogy aztán a földre vihessem." Ez pedig így jó. Erre kéretik fokozottan odafigyelni! Ha a rendszer működik, így marad, de szükség esetén lehet, hogy behozzuk a harci erőket, karakterekre lebontva, de ne akarjátok ezt tőlünk, mert mérgesek leszünk. Ami még ide tartozik: nem szeretjük a túlzottan erős karaktereket. Ha szuperhőst akarsz, aki repül, lézert lő a szeméből, megemel egy kamiont és lepattannak róla golyók, ismerek néhány remek képregény-adaptációval foglalkozó oldalt. Ennek itt sajnos nincs helye.
10.
Fejlődés, NJK, új dolgok, ilyesmik.
Tehát, nem lehet azért itt sem mindent. Ha valaki új holmit szeretne, esetleg egy NJK-t (Nem Játékos Karakter, akit a játékos irányít, de nincs előtörténete, és legtöbbször köze van a játékos egy elfogadott karakteréhez, vagy azt, hogy a képességei fejlődjenek (erre főleg fiatal metamorfoknál van lehetőség, akiknek még kis mértékben változhat az átváltozott alakjuk [nagyobb fogak, egy-két plusz karom, stb.] valamint természetesen a telepatáknál és a telepata képességekkel bíró Gyűjtőknél). Ide tartoznak tehát mindazon változások, fejlődések, amik az előtörténetben nem szerepelnek.
A dolog menete a következő: az a karakter, amelyik eléri a száz kreditet, igényelhet tőlünk ilyesmit, és mi eldöntjük, hogy megkaphatja-e. Ezután már ötven kreditenként fogadunk el újabb igényléseket. Soknak tűnhet az első lépcső, de ez kizárja a nem túl kitartó játékosok túl gyors fejlődését, és tapasztalatból mondom, hogy nem tart túl sokáig elérni ezt, legfeljebb két-három hónap, ha valaki közepesen aktív.
Kedd Okt. 20, 2020 3:33 am by Amets
» Dühöngő
Vas. Dec. 11, 2016 11:42 am by Kabuto
» Vezetőségszidó
Vas. Dec. 11, 2016 11:42 am by Kabuto
» Társoldalak, baráti oldalak
Vas. Dec. 11, 2016 11:41 am by Kabuto
» Ösvények
Pént. Jan. 24, 2014 4:48 am by Nicholas ,,Doctor" McNeal
» Hunter Street
Vas. Szept. 01, 2013 2:37 am by Jack Carthy
» Irodák
Szomb. Aug. 31, 2013 8:59 pm by Joshua Palmer
» Sikátorok
Szomb. Aug. 03, 2013 10:28 am by Nicholas ,,Doctor" McNeal
» Mólók
Szomb. Aug. 03, 2013 1:19 am by Luke Darrow